Zamknij okno Drukuj dokument

Uzyskanie pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego

 Uwagi ogólne

Uzyskanie pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego jest warunkiem koniecznym dla wykonania robót rozbiórkowych (z wyjątkiem obiektów które rozebrać można na podstawie zgłoszenia). Wnioskodawca przed wystąpieniem o wydanie pozwolenia na rozbiórkę obiektu, zobowiązany jest uzyskać, wymagane przepisami szczególnymi, uzgodnienia, pozwolenia lub opinie innych organów.

Pozwolenie na rozbiórkę wydawane jest w drodze decyzji.

I.        JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Architektoniczno – Budowlany Starostwa Powiatowego w Działdowie

II.      PODSTAWA PRAWNA:

Art. 32 ust. 1 i art. 33 ust. 4  ustawy z dnia 7 lipca 1994r. ustawy - Prawo budowlane z późn. zm.

III.    WYMAGANE DOKUMENTY:

1.        wniosek o pozwolenie na rozbiórkę

2.        zgodę właściciela obiektu,

3.        szkic usytuowania obiektu budowlanego,

4.        opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych,

5.        opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia,

6.        pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi,

7.        w zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu

8.        dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej

W przypadku gdy rozbiórka obiektu budowlanego stanowi przedsięwzięcie mogące znacząco oddziaływać na środowisko, wydanie pozwolenia odbywa się przy zastosowaniu procedur wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska, tj. analogicznie jak przy udzielaniu pozwolenia na budowę obiektu mogącego znacząco oddziaływać na środowisko.

IV.    OPŁATY:

Skarbowa opłata za wydanie pozwolenia na rozbiórkę – 36 zł.

Nie podlega opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej w sprawach budownictwa mieszkaniowego.

Opłaty należy dokonać w kasie Urzędu Miasta Działdowo lub na konto Burmistrza Miasta Działdowo, ul. Zamkowa 12, - nr rachunku 74 1020 3541 0000 5702 0270 1605

V.      MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Biuro Obsługi Interesanta: od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 ÷ 15.30

VI.    Termin załatwienia sprawy.

Do 30 dni, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych do 65 dni.

UWAGI:

                Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej obowiązek zapłaty opłaty skarbowej od dokonania czynności urzędowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej.

 

 

Metadane

Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Rogalska Anna
Data wprowadzenia:2003-07-11 08:21:29
Opublikował:Rogalska Anna
Data publikacji:2003-07-11 08:22:22
Ostatnia zmiana:2017-03-08 09:25:13
Ilość wyświetleń:3728